08-07-2015
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Z każdym rokiem przybywa Polaków, którzy dokonują zakupów w Internecie. Obecnie 46 % z nas kupuje w sieci – wynika z danych Optimy. Do tej formy kupowania zachęca oszczędność czasu i pieniędzy. Okazuje się, że najchętniej kupujemy w sieci odzież i buty, najrzadziej zaś jedzenie i meble.
W Polsce mamy 21 mln internautów, z czego już ponad połowa regularnie odwiedza dostępne w sieci e-sklepy – także zagraniczne. Dzieje się tak, ponieważ nabieramy zaufania do transakcji tego typu i… wysoko cenimy sobie swój wolny czas. Czy nie lepiej odpocząć w domowym zaciszu oraz pobawić się z dziećmi zamiast stać w kolejkach i tracić czas w korkach?
Internet – codzienna dawka informacjiKażdego dnia korzystamy z dobrodziejstw – komunikujemy się za pośrednictwem serwisów społecznościowych, czytamy artykuły w elektronicznych wydaniach prasy codziennej, płacimy , porównujemy ceny i oczywiście robimy zakupy. Umożliwiają nam to znane serwisy aukcyjne.
Kto w Polsce robi zakupy online?Powszechnie uważa się, że to mężczyźni lepiej radzą sobie z komputerami, internetem i odkrywaniem wirtualnego świata. Okazuje się jednak, że w zakupach online – tak jak w świecie realnym – królują kobiety. Aż 53% Polek chętnie oszczędza czas dzięki e-sklepom. O ile chętnie na odległość kupujemy buty i odzież (43%) czy sprzęt elektroniczny (33,2%), o tyle wciąż rzadko decydujemy się na nabywanie w ten sposób jedzenia (7,4%).
Obawy związane z e-sklepamiNie da się ukryć, że nabywanie produktów w ten sposób jest ułatwieniem – są dostępne całą dobę, towar zostaje dostarczany do domu i dużo łatwiej porównać ceny poszczególnych rzeczy na różnych portalach. Wciąż żywe okazują się jednak pewne obawy związane z płatnościami online i dotyczące potencjalnej kradzieży haseł lub skomplikowanych procedur oraz błędów systemowych. Polacy jednak z każdym dniem coraz bardziej przekonują się do takich transakcji, co pozwala myśleć, że zakupy online to przyszłość.