04-10-2006
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Bankowość internetowa nadal w Polsce nie jest popularna, pomimo wielu prób jakie podejmują banki, aby zmienić ten stan rzeczy. Prawie 60 procent klientów banków, posiadających dostęp do Internetu nie korzysta z konta osobistego przez Internet, pomimo posiadania takiej opcji konta głównego - wynika z wrześniowego badania zrealizowanego przez TNS OBOP.
W Polsce jedynie co 5 klient banku korzysta z opcji internetowego dostępu do konta osobistego. Aż 43 procent klientów banków, posiadających rachunek oszczędnościowo - rozliczeniowy, nie ma dostępu do konta osobistego przez Internet.
Wśród klientów banku, którzy nie korzystają z dostępu do konta przez Internet, pomimo posiadania takiej możliwości, przeważają mężczyźni (57 procent), osoby aktywne zawodowo (70 procent), mieszkańcy wsi (23 procent) oraz miast liczących od 100 do 500 tys. osób (28 procent), osoby ze średnim i pomaturalnym wykształcenim (45 procent).
Badanie zostało zrealizowane przez TNS OBOP, we wrześniu 2006 roku, na próbie 1.005 osób w wieku powyżej 15 roku życia.