Strona głównaFinanseUOKiK: Bank Śląski naruszył interesy klientów

UOKiK: Bank Śląski naruszył interesy klientów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że ING Bank Śląski naruszył prawo nie udzielając pełnej informacji klientom. Prezes UOKiK nakazał zaniechania stosowania tej praktyki. Decyzji nadał rygor natychmiastowej wykonalności.
Bank nie dostarczył konsumentom nowego Regulaminu świadczenia usług w ramach prowadzenia rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych oraz rachunków oszczędnościowych dla osób fizycznych. Klienci zostali poinformowani jedynie o wybranych zmianach, nie otrzymując pełnego tekstu nowego regulaminu

Bank zobowiązany jest świadczyć usługi na zasadach ustalonych w momencie zawarcia umowy. O każdej zmianie warunków klient musi zostać szczegółowo poinformowany. Zdaniem UOKiK niezgodne z prawem było zawiadomienie konsumentów tylko o niektórych zmianach regulaminu i jednocześnie niepoinformownie ich o możliwości odstąpienia od umowy. Tym samym ING Bank Śląski stosując niezgodną z prawem praktykę ograniczył prawo słabszych uczestników rynku do wypowiedzenia umowy.

Prezes UOKiK nakazał zaniechania stosowania praktyki. Mając na uwadze ważny interes konsumentów nadał decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.

Decyzja nie jest prawomocna – bank może odwołać się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jednak złożenie odwołania nie wstrzymuje konieczności zaniechania praktyki.

Grzegorz Gacki / Polska.pl

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • eGospodarka.pl
  • Umierać po ludzku
  • Pola Nadziei
  • Oferty pracy