21-06-2006
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
70 procent majątku narodowego Stanów Zjednoczonych znajduje się w chwili obecnej w posiadaniu osób po 50 roku życia - donoszą wyniki badań. Rocznie na usługi i dobra materialne ta grupa wiekowa przeznacza 2 biliony dolarów. Jednocześnie decyzje zakupowe podejmowane są w tym wypadku głównie przez przedstawicielki płci pięknej.
Z tego powodu coraz więcej firm w USA chce kierować swój przekaz marketingowy do dojrzałych kobiet.
Marti Barletta, dyrektor generalny agencji reklamowej TrendSight Group oraz znawczyni strategii marketingowych kierowanych do kobiet, podkreśla, iż panie w wieku od 50 do 70 lat znajdują się w centrum zainteresowania specjalistów od wizerunku z rozmaitych przedsiębiorstw i nic nie wskazuje na to, by trend ten miał zmienić się w najbliższej przyszłości. Barletta uważa przy tym, że firmy, które pozwoliłyby sobie na zignorowanie kobiet po pięćdziesiątce szybko odnotują dotkliwy spadek sprzedaży.
"Dojrzałe kobiety naszych czasów w lot stają się najzdrowszym, najzamożniejszym i najbardziej wpływowym pokoleniem w historii" - dodaje dyrektor TrendSight Group.