19-05-2011
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Trzecia edycja ogólnopolskiej akcji Szybki PIT, czyli promowania składania rocznych deklaracji podatkowych przez Internet, przyniosła wymierne skutki - trzykrotnie więcej zeznań on-line niż przed rokiem i 2 mln zł oszczędności. Do północy 2 maja, który był w tym roku ostatnim dniem składania rozliczeń za 2010 r., do urzędów skarbowych przesłano przeszło 950 tys. elektronicznych PIT-ów.
Przez Internet rozliczyło się ponad 1,2 miliona podatników (część zeznań to wspólne rozliczenie, stąd różnica w liczbach), w zdecydowanej większości składając elektroniczne formularze bez podpisu kwalifikowanego. W tym roku elektroniczne PIT-y dawały po raz pierwszy możliwość wspólnego rozliczenia z małżonkiem czy złożenia korekty zeznania. Oszczędności uzyskane w związku z przesłaniem PIT drogą elektroniczną wyniosły blisko 2 mln zł.
Na potrzeby akcji uruchomiono stronę www.szybkipit.pl, stanowiącą kompendium wiedzy o rozliczaniu podatku dochodowego od osób fizycznych. Strona zawierała m.in. odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, informacje o skali podatkowej i limitach odliczeń w 2010 i 2011 r., a także broszury informacyjne i formularze podatkowe, aby jak najbardziej ułatwić podatnikom złożenie PIT.
Pod hasłem „PIT wyślij przez Internet” akcję wspierały 3 filmy promujące możliwość składania elektronicznych zeznań podatkowych przez osoby fizyczne. Emitowany w sieci i telewizji „Współmałżonek” zdobył wyróżnienie Klubu Twórców Reklamy w kategorii Reklama Film. Pozostałe spoty – „Potrzeba” i „Załącznik”, jako filmy viralowe były dostępne na kanale MF w portalu YouTube, gdzie cieszyły się dużą popularnością. Łączna ilość wyświetleń spotów oraz innych filmów (np. poradnika o rozliczaniu PIT) na kanale resortu wyniosła 525 tys.
O akcji Szybki PIT informowały dziennik Fakt, telewizja śniadaniowa Dzień Dobry TVN oraz Radio ZET. Dzięki audycjom, artykułom i dyżurom ekspertów MF w redakcjach można było uzyskać pomoc w wypełnieniu PIT czy stosowaniu ulg i odliczeń. Akcja obejmowała również inne formy edukacji i udogodnień dla podatników, realizowane przez resort finansów. Dziesiątki tysięcy osób w całym kraju skorzystało z oferty wydłużonych godzin pracy i dni otwartych urzędów skarbowych, a także dyżurów telefonicznych, które były okazją do wyjaśnienia wszelkich wątpliwości podatkowych.