Strona głównaFinanseSzybki PIT przekonał podatników

Szybki PIT przekonał podatników

Trzecia edycja ogólnopolskiej akcji Szybki PIT, czyli promowania składania rocznych deklaracji podatkowych przez Internet, przyniosła wymierne skutki - trzykrotnie więcej zeznań on-line niż przed rokiem i 2 mln zł oszczędności. Do północy 2 maja, który był w tym roku ostatnim dniem składania rozliczeń za 2010 r., do urzędów skarbowych przesłano przeszło 950 tys. elektronicznych PIT-ów.
Przez Internet rozliczyło się ponad 1,2 miliona podatników (część zeznań to wspólne rozliczenie, stąd różnica w liczbach), w zdecydowanej większości składając elektroniczne formularze bez podpisu kwalifikowanego. W tym roku elektroniczne PIT-y dawały po raz pierwszy możliwość wspólnego rozliczenia z małżonkiem czy złożenia korekty zeznania. Oszczędności uzyskane w związku z przesłaniem PIT drogą elektroniczną wyniosły blisko 2 mln zł.

Na potrzeby akcji uruchomiono stronę www.szybkipit.pl, stanowiącą kompendium wiedzy o rozliczaniu podatku dochodowego od osób fizycznych. Strona zawierała m.in. odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, informacje o skali podatkowej i limitach odliczeń w 2010 i 2011 r., a także broszury informacyjne i formularze podatkowe, aby jak najbardziej ułatwić podatnikom złożenie PIT.

Pod hasłem „PIT wyślij przez Internet” akcję wspierały 3 filmy promujące możliwość składania elektronicznych zeznań podatkowych przez osoby fizyczne. Emitowany w sieci i telewizji „Współmałżonek” zdobył wyróżnienie Klubu Twórców Reklamy w kategorii Reklama Film. Pozostałe spoty – „Potrzeba” i „Załącznik”, jako filmy viralowe były dostępne na kanale MF w portalu YouTube, gdzie cieszyły się dużą popularnością. Łączna ilość wyświetleń spotów oraz innych filmów (np. poradnika o rozliczaniu PIT) na kanale resortu wyniosła 525 tys.

O akcji Szybki PIT informowały dziennik Fakt, telewizja śniadaniowa Dzień Dobry TVN oraz Radio ZET. Dzięki audycjom, artykułom i dyżurom ekspertów MF w redakcjach można było uzyskać pomoc w wypełnieniu PIT czy stosowaniu ulg i odliczeń. Akcja obejmowała również inne formy edukacji i udogodnień dla podatników, realizowane przez resort finansów. Dziesiątki tysięcy osób w całym kraju skorzystało z oferty wydłużonych godzin pracy i dni otwartych urzędów skarbowych, a także dyżurów telefonicznych, które były okazją do wyjaśnienia wszelkich wątpliwości podatkowych.

Tagi: podatki, pit, internet

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Kosciol.pl
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Aktywni 50+
  • Akademia Pełni Życia
  • Oferty pracy