Strona głównaFinansePrzelewy przez telefon alternatywą dla e-bankowości

Przelewy przez telefon alternatywą dla e-bankowości

Starsze osoby często obawiają się korzystać z bankowości internetowej i w dalszym ciągu składają wszystkie dyspozycje dotyczące obsługi konta w oddziałach. Wyjściem dla nich może się okazać możliwość obsługi rachunku za pomocą telefonu. Dzięki niej mogą zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze - przelewy telefoniczne są nawet kilkukrotnie tańsze niż te, zlecane w placówkach banków.
Przelewy przez telefon alternatywą dla e-bankowości [© koszivu - Fotolia.com] Istnieje wiele możliwości zlecania przelewów, które nie wymagają fizycznej obecności klienta w oddziale bankowym. Najpopularniejszym, a w dodatku szybkim i tanim sposobem, jest zrealizowanie go za pośrednictwem internetowego systemu transakcyjnego banku. Nadal jednak sporo osób, zwłaszcza starszych, nie korzysta z , obawiając się o bezpieczeństwo czy kłopotów z samodzielną obsługą konta. Z tego powodu, by skorzystać z usług bankowych każdorazowo udają się do jego placówki. Oprócz poświęconego czasu, tracą w ten sposób również pieniądze. Złożenie dyspozycji wykonania przelewu w oddziale może bowiem kosztować nawet 10 zł.

Jak twierdzi Jarosław Sadowski, Główny Analityk firmy Expander, nawet nie korzystając z Internetu można zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze.

- W większości banków wykonanie można bowiem zlecić przez . Zaletą telefonicznych dyspozycji jest nie tylko to, że nie wymagają fizycznej obecności w banku. Zwykle są one również znacznie tańsze niż te składane w placówce - twierdzi ekspert.

Jak się okazuje, zlecając przelew za pośrednictwem pracownika bankowej infolinii, możemy zapłacić połowę sumy, którą byśmy zapłacili za tą samą usługę w oddziale banku. Przy składaniu dyspozycji telefonicznie w serwisie automatycznym lub poprzez sms, opłata wyniesie jeszcze mniej i może być zbliżona do kosztu nadania przelewu internetowego.

Należy jednak pamiętać, że w większości przypadków w serwisie automatycznym czy za pośrednictwem SMS-a można zlecać tylko przelewy wcześniej zdefiniowane.

- W systemie musi być zapisany numer konta odbiorcy, jego imię i nazwisko bądź nazwa. Zlecając przelew można zmieniać jedynie jego kwotę lub tytuł. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by poprosić konsultanta infolinii, o zdefiniowanie dla nas przelewów, które co pewien czas wykonujemy. Dzięki temu w przyszłości będziemy mogli nadawać go samodzielnie - tłumaczy Jarosław Sadowski.

Zlecenie przelewu za pośrednictwem infolinii może być przydatne nie tylko osobom korzystającym z tradycyjnej bankowości. Użytkownicy komputera i Internetu również docenią korzyści płynące z obsługi telefonicznej, szczególnie w sytuacji, w której nie ma możliwości bezpiecznego podłączenia się do sieci (warunków bezpieczeństwa nie spełniają na przykład otwarte sieci Wi-Fi). Wówczas dużo łatwiej jest skorzystać z telefonu niż szukać placówki banku czy kawiarenki internetowej.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Kosciol.pl
  • eGospodarka.pl
  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Akademia Pełni Życia
  • Oferty pracy