22-03-2011
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Na koniec 2010 roku z bankowości internetowej aktywnie korzystało ponad 10,1 miliona klientów, z czego 9,1 miliona stanowili klienci indywidualni, a nieco ponad milion przedsiębiorcy. Według prognoz, całkowita liczba klientów w kolejnych latach może rosnąć nawet o milion rocznie – wynika z drugiej edycji raportu netB@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich.
Na koniec IV kwartału 2010 r. liczba klientów indywidualnych posiadających dostęp do bankowości internetowej wyniosła ponad 16,2 miliona osób. To o blisko 3 miliony więcej niż rok temu. Liczba klientów indywidualnych, którzy aktywnie korzystają z bankowości internetowej dynamicznie wzrasta od kilku lat. Od końca 2006r. roku do końca 2010r. wzrosła o ponad 4,85 miliona użytkowników, czyli o aż 112%. Z roku na rok populacja nowych użytkowników korzystających z możliwości jakie daje Internet do obsługi transakcji bankowych, jest coraz większa.
Poziom aktywności klientów, wzrasta wprost proporcjonalnie do upływu czasu korzystania z internetowej formy świadczenia usług bankowych. Klienci najpierw oswajają się z nowym rozwiązaniem, a z biegiem czasu zaczynają coraz częściej z niego korzystać, zachęcając jednocześnie kolejne osoby do tej formy bankowości.