Strona głównaFinansePolacy biją rekord internetowych zakupów

Polacy biją rekord internetowych zakupów

Prawie dwa miliony Polaków zrobi w tym roku zakupy świąteczne w Internecie. Z badań D-Link Technology Trend, przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC wynika, że sklepy online obsłużą w okresie świątecznym o 65% więcej klientów niż przed rokiem. Wśród kupowanych w Internecie prezentów najwięcej jest kosmetyków, odzieży, książek i filmów oraz zabawek.
Według badań zakupy w sieci robi co trzeci polski internauta (32%). Z handlu elektronicznego skorzystało w ciągu minionego roku ponad 4,2 mln klientów – to o milion więcej niż w 2007 roku, gdy zakupy w sieci deklarowało 28% badanych internautów. Szczyt zakupów internetowych przypada na dwa ostatnie miesiące w roku. W listopadzie i grudniu sklepy online muszą obsłużyć prawie dwa miliony klientów, którzy szukają świątecznych okazji.

Polacy udają się na internetowe zakupy przede wszystkim ze względu na korzystniejsze ceny niż w tradycyjnych sklepach („jest taniej” odpowiada 50% klientów) oraz wygodną formę („nie muszę wychodzić z domu” – 49%). Co trzeci ankietowany (31%) twierdzi, że w Internecie znajduje bogatszy asortyment towarów, a prawie co czwarty (23%) przyznaje, że zakupy online są dla niego receptą na brak czasu. Internetowi klienci przed zakupem coraz częściej sugerują się radami innych osób umieszczanymi w komentarzach (obecnie 77%, przed rokiem 69%). Natomiast rzadziej kierują się porównywarkami cen (obecnie 53%, w 2007 roku – 77%).

Autorzy badania spytali także internautów, którzy nie wydają pieniędzy w sieci, o powody ich decyzji. Ankietowani najczęściej wymieniali brak możliwości obejrzenia towaru przed zakupem (28%) oraz brak wiedzy związanej z e-handlem (26%). Znacznie mniej Polaków niż przed rokiem boi się nieuczciwych sprzedawców - w badaniu z 2007 roku taką odpowiedź wskazało 33%, obecnie 26% ankietowanych. Na kolejnych miejscach wskazywane są obawy związane płatnościami (13%), brak osobistego kontaktu ze sprzedawcą (10%) oraz strach przed niedostarczeniem przesyłki na czas (9%).

Internetowi klienci najczęściej (82%) kupują w polskich serwisach aukcyjnych (np. Allegro). Do zakupów w sklepach online przyznaje się obecnie 32% klientów – o pięć procent więcej niż przed rokiem. Wśród nabywanego asortymentu dominują kosmetyki (39%), odzież i obuwie (32%), książki i filmy (30%), zabawki (25%), biżuteria (22%), sprzęt komputerowy (20%) i płyty CD (18%).

Internautom mającym do wyboru różne sposoby płatności za zakupy w sieci, najbardziej odpowiada przelew z konta bankowego (61%) lub płatność za pobraniem (48%). Pozostałe formy płatności (np. specjalne karty do transakcji w Internecie, klasyczne karty kredytowe, serwisy pośredniczące typu PayPal) wybierane są sporadycznie przez 1-2% klientów.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • eGospodarka.pl
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • EWST.pl
  • Oferty pracy