Strona głównaFinansePo co mi konto internetowe?

Po co mi konto internetowe?

Wnuk od dłuższego czasu namawia mnie na założenie konta internetowego. Mówi mi, że będę mógł płacić rachunki i robić zakupy w domu, ale nie wiem czy dam sobie radę z korzystaniem z Internetu i czy to jest na pewno bezpieczne. Czy korzystanie z takich kont nie jest bardziej ryzykowne niż tradycyjna bankowość?
Po co mi konto internetowe? [© darko64 - Fotolia.com] Konto internetowe ma bardzo wiele zalet. Po pierwsze mamy stały dostęp do naszych pieniędzy i możemy dokonywać różnych operacji bankowych – przelewów, opłat, zakupów bez konieczności wchodzenia z domu. Jest to znaczące ułatwienie i oszczędność czasu. Ponadto, wszelkie transakcje w bankach z wykorzystaniem Internetu są szybkie i bezpieczne. Po drugie oszczędzamy pieniądze – banki często oferują prowadzenie konta za darmo lub za niewielką opłatą dosłownie kilku złotych miesięcznie. Dodatkowo oszczędzamy na przelewach, które w przypadku kont internetowych w większości banków obecnie są darmowe. Oznacza to, że wszystkie opłaty świadczeń miesięcznych nie są obciążone dodatkowymi kosztami. I oczywiście nie musimy fatygować się na , do banku czy do świadczeniodawcy by uregulować nasze zobowiązania. Możemy to zrobić w dogodnym dla nas momencie, nie wychodząc z własnego domu.

Proszę także nie obawiać się o bezpieczeństwo transakcji czy swoich środków zgromadzonych na koncie. Na komputerach instalowane są oprogramowania antywirusowe, które chronią przed niechcianymi . Logując się do e-konta zawsze należy podać hasło, które jest jedyne i niepowtarzalne. Bezwzględnie nigdy nie należy ujawniać go osobom postronnym!

Bardzo ważne jest także, aby robić ze swojego komputera. Nie zaleca się robienia jakichkolwiek transakcji finansowych korzystając z komputerów ogólnodostępnych np. w kafejkach internetowych. W każdym przypadku możliwa jest rozmowa z konsultantem, który na bieżąco podpowie i pomoże w przeprowadzeniu transakcji oraz zadba o bezpieczeństwo użytkownika.

Bankowość internetowa to ogromny komfort i duża oszczędność. Większość platform bankowych jest naprawdę łatwa w użyciu i intuicyjna dla użytkownika, a dodatkowo konsultanci i infolinie są gotowe do pomocy 24 godziny na dobę. Zakładanie konta w Internecie to również sprawa stosunkowo prosta – wystarczy wypełnić wniosek i przesłać go online do banku, a następnie konsultanci przygotują odpowiednie umowy i kurierem prześlą do klienta. W tym przypadku również nie ma konieczności odwiedzania niekiedy odległych placówek bankowych.

W razie wątpliwości na pewno warto skorzystać z pomocy osoby, która ma doświadczenie w tym temacie. Może to być wnuczek, syn albo doradca finansowy.

Andrzej Wojda
Aspiro, ZFDF

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • EWST.pl
  • Aktywni 50+
  • Hospicja.pl
  • Umierać po ludzku
  • Oferty pracy