Strona głównaFinansePatriotyczni konsumenci

Patriotyczni konsumenci

Niemal dwie trzecie Polaków zwraca uwagę na polskie pochodzenie towarów - wynika z badań zleconych przez "Rzeczpospolitą". Na krajowe pochodzenie towarów najczęściej zwraca uwagę niezbyt zamożna kobieta, po pięćdziesiątce, ze średniej wielkości miasta.
Prawie dwie trzecie (64 procent) ankietowanych Polaków zadeklarowało, że zwraca uwagę na rodzime pochodzenie kupowanych wyrobów. Najczęściej sięgamy po polską żywność, choć chętnie wybieramy też polskie leki i kosmetyki. Pod względem "patriotyzmu zakupowego" przewyższamy Niemców, Czechów i Węgrów, ale nawet nie zbliżamy się do Francuzów, którzy ocierają się niemal o konsumpcyjny szowinizm.

Zdaniem dziennika, wzrost patriotyzmu zakupowego (określanego jako etnocentryzm konsumencki) jest efektem wzrostu zamożności polskiego społeczeństwa, ponieważ w decyzjach zakupowych coraz mniejszą rolę odgrywa niska cena (kierowanie się wyłącznie niską ceną jest bowiem charakterystyczne dla ubogich konsumentów).

Wśród konsumentów rośnie ponadto świadomość, że wybierając polskie produkty, przyczyniają się do zmniejszania bezrobocia - firmy mogą się rozwijać, produkować więcej i w konsekwencji zatrudniać więcej pracowników.

Grzegorz Gacki / Polska.pl

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Kosciol.pl
  • Hospicja.pl
  • Kobiety.net.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Oferty pracy