01-08-2006
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Postępowanie wszczęte przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma wyjaśnić czy sieć sklepów spożywczych Lidl naruszyła prawo podczas wyprzedaży, zamieszczając w gazetce reklamowej informację, że artykuły z wyprzedaży nie podlegają reklamacji.
Zgodnie z obowiązującym prawem, kupując towar podczas wyprzedaży sezonowanej konsument ma takie same prawo do reklamacji, jak podczas zakupów towarów nieobjętych promocją. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową w ciągu 2 lat od dnia zakupu, bez względu na to, czy towar był objęty sprzedażą promocyjną czy nie. Reklamację należy złożyć u sprzedawcy - najlepiej na piśmie.
Po przeprowadzeniu postępowania, prezes UOKiK może nakazać zmianę i wycofanie kwestionowanych gazetek reklamowych. Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów nie przewiduje w takich wypadkach sankcji finansowych. Jest to możliwe jedynie w sytuacji, gdy przedsiębiorca nie zastosuje się do prawomocnej decyzji administracyjnej. Wówczas za każdy dzień zwłoki grozi mu do 10 tys. euro kary.