Strona głównaFinanseLidl złamał prawo?

Lidl złamał prawo?

Postępowanie wszczęte przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma wyjaśnić czy sieć sklepów spożywczych Lidl naruszyła prawo podczas wyprzedaży, zamieszczając w gazetce reklamowej informację, że artykuły z wyprzedaży nie podlegają reklamacji.
Zgodnie z obowiązującym prawem, kupując towar podczas wyprzedaży sezonowanej konsument ma takie same prawo do reklamacji, jak podczas zakupów towarów nieobjętych promocją. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową w ciągu 2 lat od dnia zakupu, bez względu na to, czy towar był objęty sprzedażą promocyjną czy nie. Reklamację należy złożyć u sprzedawcy - najlepiej na piśmie.

Po przeprowadzeniu postępowania, prezes UOKiK może nakazać zmianę i wycofanie kwestionowanych gazetek reklamowych. Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów nie przewiduje w takich wypadkach sankcji finansowych. Jest to możliwe jedynie w sytuacji, gdy przedsiębiorca nie zastosuje się do prawomocnej decyzji administracyjnej. Wówczas za każdy dzień zwłoki grozi mu do 10 tys. euro kary.

Grzegorz Gacki / Polska.pl

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • EWST.pl
  • Kosciol.pl
  • Umierać po ludzku
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Oferty pracy