Strona głównaFinanseE-banki coraz popularniejsze

E-banki coraz popularniejsze

W ciągu roku przybyło ponad milion aktywnych klientów bankowości internetowej. Pod koniec marca 2014 banki w Polsce umożliwiały dostęp do swoich usług za pomocą Internetu ponad 22,4 mln klientów indywidualnych, 56 procent z nich aktywnie korzystało z tej możliwości - wynika z badania Związku Banków Polskich.
E-banki coraz popularniejsze [© NAN - Fotolia.com] Po pierwszym kwartale 2014 r. liczba klientów indywidualnych mających podpisaną umowę bankowości elektronicznej wyniosła ponad 22,4 mln. To o 2,62 proc. więcej niż odnotowano na koniec 2013 r. i blisko o 10 proc. niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Wśród nich, 12,7 mln przynajmniej raz w miesiącu logowało się serwisu w swoim banku. Dynamika wzrostu liczby klientów, którzy aktywnie korzystają z bankowości internetowej jest wyższa niż wzrostu liczby samych umów. Oznacza to, że stopniowo coraz więcej osób, które do tej pory nie korzystały z bankowości internetowej, a miały taką możliwość, przekonuje się do tego rozwiązania. W ciągu minionego roku liczba aktywnych klientów indywidualnych wzrosła o ponad 1,3 mln – to przyrost rzędu 12 procent.

Ogólna liczba kart płatniczych na koniec I kwartału 2014 wzrosła w odniesieniu do końca roku 2013, przy czym wzrost ten zawdzięczamy większej liczbie wydanych kart debetowych, która osiągnęła 28,3 mln. Ogólna liczba kart z funkcją płatności zbliżeniowych wzrosła o ok. 900 tys. sztuk (4,5 proc.), a na przestrzeni całego roku o blisko 30 procent. Liczba będących w użyciu kart kredytowych zmniejszyła się, do niespełna 6,1 mln (spadek 0,56 proc.). Sukcesywny spadek liczby obserwowany jest od 2009 roku, niemniej jego dynamika jest coraz mniejsza. Stopniowo, choć w stosunkowo wolnym tempie zwiększa się natomiast udział operacji bezgotówkowych w ogóle transakcji kartowych.

Aktywni klienci bankowości online najczęściej logują się do serwisu swojego , aby sprawdzić stan (85 procent), wykonać przelew (81 procent), sprawdzić historię transakcji (78 proc.), zrealizować przelew zdefiniowany (62 proc.).

Zdecydowana większość Polaków uważa, że bankowość internetowa jest przede wszystkim szybka, wygodna i „z przyszłością”. Bardziej stonowane opinie pojawiają się w zakresie oceny trudności korzystania z niej, choć i tu większość ocenia, że jest bardziej intuicyjna niż skomplikowana. Większość Polaków twierdzi też, że bankowość internetowa nie jest kosztowna. Opinie w zakresie bezpieczeństwa są podzielone – 40 procent podziela opinię, że bankowość internetowa jest bezpieczna, 22 proc. twierdzi, że korzystanie z niej jest ryzykowne. 1/3 nie ma w tej kwestii wyrobionej opinii.

Wśród przyczyn niekorzystania z bankowości internetowej w opinii publicznej najczęściej pojawiają się stwierdzenia wskazujące na brak wiedzy i umiejętności po stronie klientów – uważa tak w sumie połowa ankietowanych. W następnej kolejności plasuje się przyzwyczajenie do odwiedzania oddziałów (49 proc.), niechęć do nowości (47 proc.) i poczucie braku bezpieczeństwa transakcji, na które wskazuje 43 procent.

Tagi: e-bank, konto, bank

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Hospicja.pl
  • Aktywni 50+
  • Pola Nadziei
  • Akademia Pełni Życia
  • Oferty pracy