25-08-2014
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary – w rzeczywistości klient mógł liczyć jedynie na zniżkę na zakup kolejnej pary okularów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że reklamy promocji „3 w 1” sieci salonów optycznych Vision Express wprowadzały klientów w błąd.
Postępowanie przeciwko sieci salonów optycznych Vision Express zostało wszczęte w październiku 2013 roku. Wątpliwości UOKiK wzbudziły reklamy telewizyjne oferty „3 w 1”. Kampania trwała od lica do listopada 2013 roku. Spółka zachęcała do kupna hasłem: „(…) A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary”. Zdaniem Urzędu, przeciętny konsument po obejrzeniu reklamy mógł pomyśleć, że kupując jedną parę okularów , dwie kolejne otrzyma gratis.
W rzeczywistości, klienci otrzymywali jedynie zniżkę na kolejne okulary, a jej wysokość uzależniona była od wartości zakupionej pary okularów . W związku z tym Urząd stwierdził, że reklama Vision Express wprowadzała w błąd. Nałożona kara to niemal 195 tysięcy złotych. Decyzja nie jest ostateczna, Vision Express odwołał się do sądu.