Strona głównaFinanseBank Zachodni WBK przegrywa w sądzie: 1,2 miliona złotych kary

Bank Zachodni WBK przegrywa w sądzie: 1,2 miliona złotych kary

Informując o ofercie Konto24 Prestiż Bank Zachodni WBK wprowadzał konsumentów w błąd - uznał Sąd Apelacyjny, potwierdzając decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz nałożoną karę finansową w wysokości ponad 1,2 mln zł.
Wyrok sądu dotyczy decyzji UOKiK z września 2009 roku. Bank informował w ulotkach reklamowych i na oficjalnej stronie internetowej, że przelewy i zlecenia stałe dokonywane przez Internet lub w oddziałach banku są bezpłatne. Postępowanie przeprowadzone przez Urząd wykazało, że w danym miesiącu konsument nie płacił za przelewy wykonywane w oddziałach, ale w przypadku przelewów wykonywanych za pośrednictwem Internetu bezpłatnych było tylko pierwszych pięć. W opinii UOKiK konsumenci kierujący się wprowadzającym w błąd przekazem reklamowym mogli podjąć niewłaściwe decyzje co do wyboru usługi. Za naruszanie zbiorowych Urząd nałożył na karę w wysokości ponad 1 mln 278 tys. zł.

Bank od decyzji UOKiK odwoływał się do sądów kolejnych instancji. W kwietniu 2011 r. argumenty UOKiK podzielił Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a 15 lutego Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję UOKiK, w tym wysokość nałożonej sankcji finansowej.

Zgodnie z prawem przedsiębiorca, wobec którego została wydana decyzja przez Prezesa UOKiK, może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Od wyroku SOKiK przysługuje możliwość złożenia apelacji w Sądzie Apelacyjnym.

Tagi: bank, bzwbk, kara

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć