16-02-2012
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Informując o ofercie Konto24 Prestiż Bank Zachodni WBK wprowadzał konsumentów w błąd - uznał Sąd Apelacyjny, potwierdzając decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz nałożoną karę finansową w wysokości ponad 1,2 mln zł.
Wyrok sądu dotyczy decyzji UOKiK z września 2009 roku. Bank informował w ulotkach reklamowych i na oficjalnej stronie internetowej, że przelewy i zlecenia stałe dokonywane przez Internet lub w oddziałach banku są bezpłatne. Postępowanie przeprowadzone przez Urząd wykazało, że w danym miesiącu konsument nie płacił za przelewy wykonywane w oddziałach, ale w przypadku przelewów wykonywanych za pośrednictwem Internetu bezpłatnych było tylko pierwszych pięć. W opinii UOKiK konsumenci kierujący się wprowadzającym w błąd przekazem reklamowym mogli podjąć niewłaściwe decyzje co do wyboru usługi. Za naruszanie zbiorowych Urząd nałożył na karę w wysokości ponad 1 mln 278 tys. zł.
Bank od decyzji UOKiK odwoływał się do sądów kolejnych instancji. W kwietniu 2011 r. argumenty UOKiK podzielił Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a 15 lutego Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję UOKiK, w tym wysokość nałożonej sankcji finansowej.
Zgodnie z prawem przedsiębiorca, wobec którego została wydana decyzja przez Prezesa UOKiK, może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Od wyroku SOKiK przysługuje możliwość złożenia apelacji w Sądzie Apelacyjnym.