Strona głównaFinanseRusza bezpłatna infolinia konsumencka

Rusza bezpłatna infolinia konsumencka

W walce z nieuczciwymi przedsiębiorcami często potrzebna jest fachowa porada. Bywa, że natychmiastowa. Być świadomym konsumentem, to znać swoje prawa i wiedzieć, gdzie szukać pomocy. Od wczoraj można ją uzyskać również przez telefon - została uruchomiona bezpłatna infolinia konsumencka 0 800 800 008, dzięki której będzie można otrzymać informacje i porady na temat praw konsumenckich.
Rusza bezpłatna infolinia konsumencka [© Bogdan Dumitru - Fotolia.com] Tymczasem znajomość praw przysługujących konsumentom i obowiązków, jakie mają względem nich przedsiębiorcy, jest w Polsce wciąż niedostateczna. Konsumenci często nie wiedzą o istnieniu instytucji, które korzystając z wiedzy prawniczej i wieloletniej praktyki doradzania słabszym uczestnikom rynku, mogą udzielić im efektywnej pomocy w egzekwowaniu roszczeń. Jedynie 9 proc. spośród nas wie o działalności miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. Tylko 2 proc. potrafi spontanicznie wymienić nazwę instytucji rozwiązującej problemy słabszych uczestników rynku.

Infolinia jest wspólną inicjatywą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) oraz Stowarzyszenia Konsumentów Polskich (SKP). Koszt projektu wynosi 297 tys. 750 euro. Jest on realizowany w 80 proc. ze środków unijnych, a w 20 proc. z polskich środków budżetowych, którymi dysponuje Urząd.

Z porad konsumenckich będzie można korzystać w dni powszednie w godzinach od 9.00 do 17.00. Infolinia będzie działać do 31 sierpnia 2007 r. Prezes UOKiK Cezary Banasiński powiedział na poniedziałkowej konferencji, że jeśli projekt się powiedzie, infolinia zacznie działać na stałe.

Eksperci infolinii konsumenckiej doradzą na przykład, czy i w jaki sposób można dochodzić odszkodowania za zniszczoną kurtkę w pralni, czy możemy reklamować kupiony towar na podstawie wyciągu z konta bankowego, albo czy możemy domagać się bezpłatnej naprawy samochodu, który po przeglądzie w warsztacie samochodowym przestał jeździć.

Infolinię będzie obsługiwało sześciu prawników. Przewidywany średni czas konsultacji wynosi 6 minut. Codziennie poradę lub informację w infolinii uzyska do 240 konsumentów.
 
Strony : 1 2

Joanna Papiernik / UOKiK

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć