Strona głównaFinanseRośnie świadomość konsumencka?

Rośnie świadomość konsumencka?

Dwukrotnie wzrosła liczba osób skłonnych nie kupować produktów firm cieszących się złą sławą - wynika z badań przeprowadzonych przez GfK Polonia dla "Rzeczpospolitej".
W badaniach wykonanych sześć lat temu przez Fundację Komunikacji Społecznej (FKS) tylko 15 proc. Polaków było skłonnych nie kupować produktów danej firmy pod wpływem negatywnych opinii o jej działalności. Dziś odsetek takich deklaracji sięga 30 procent. Gdyby do osób skłonnych wstrzymać się z zakupami dodać konsumentów deklarujących, że na pewno z nich zrezygnują (22 proc.), wynik sięgnąłby 50 proc. (w badaniach FKS odsetek ten wynosił 33 proc.)

Najmniej wrażliwi na złe opinie o producentach są warszawiacy. Wyraźnie częściej (43 proc.) niż osoby zamieszkałe w innych regionach Polski (37 proc.) deklarują, że negatywne informacje o działalności firmy nie mają wpływu na ich wybory.

Sondaż pokazuje, że mieszkańcy bogatszych regionów Polski częściej nie wiążą zakupów z postępowaniem firm. W regionach centralnym, południowym i środkowym ponad 40 proc. badanych składa takie deklaracje. We wschodniej części kraju odsetek ten spada do 30 proc.

Grzegorz Gacki / Polska.pl

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Umierać po ludzku
  • eGospodarka.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Kobiety.net.pl
  • Oferty pracy