Strona głównaFinanseKlienci banków: świadomi i wymagający

Klienci banków: świadomi i wymagający

Klienci banków oczekują konkretnych korzyści: darmowego konta, bezpłatnych bankomatów, tanich kredytów i atrakcyjnych lokat – wynika z najnowszego badania Millward Brown SMG/KRC dla Deutsche Bank PBC. Faktem stała się też rewolucja w tradycyjnej bankowości - Polacy nie wyobrażają sobie już życia bez finansów online.
Badaniem objęto mieszkańców dużych miast (powyżej 100 tys. osób), legitymujących się co najmniej średnim wykształceniem, w większości – średnio i ponadprzeciętnie zamożnych. To o tę grupę klientów biją się banki; wiedza na temat ich preferencji ma więc kluczowe znaczenie.

2/3 osób ankietowanych przez Millward Brown SMG/KRC dla Deutsche Bank posiada konto internetowe, lwia część (w tym 80% osób w wieku 30-40 lat i 77% osób z wyższym wykształceniem) za jego pośrednictwem opłaca rachunki. Wygoda dokonywania przelewów to największy atut bankowości internetowej – nie mają wątpliwości badani, niezależnie od wieku. Nawet najstarsi (powyżej 50 lat) uznali wyższość Internetu (49%) nad płatnościami gotówkowymi (32%). Badani doceniają także możliwość śledzenia na bieżąco stanu swojego konta oraz brak opłat za jego prowadzenie.

Łowcy okazji

Zgodnie z badaniem Millward Brown SMG/KRC dla Deutsche Bank Klienci nauczyli się porównywać i wybierać najatrakcyjniejsze wisienki z oferty różnych banków. 38% badanych deklaruje, że w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań nie ogranicza się do własnego banku. Podobna grupa deklaruje wręcz, że z rozmysłem korzysta z produktów kilku instytucji i chętnie sprawdza inne dostępne możliwości. Najbardziej zaawansowaną logistycznie operacją jest zmiana konta – taką gotowość wyraża 39% ankietowanych. Nie jest zaskoczeniem, że zdecydowanie bardziej skorzy do „przeprowadzki” są internauci – 45% z nich rozważałoby taką możliwość (w gronie osób nieposiadających rachunku internetowego tylko 28%).

Co mogłoby skłonić Polaków do zmiany konta? Tylko i wyłącznie wymierne korzyści finansowe: bezpłatne prowadzenie konta (wskazane przez 52% ankietowanych), bezpłatne wypłaty z bankomatów na świecie (37%) i w Polsce (36%). Ostatecznym przypieczętowaniem końca tradycyjnej bankowości jest to, że w zestawieniu najsilniejszych parametrów konta dobrze rozwinięty, funkcjonalny system bankowości internetowej znalazł się wyżej (33%) niż dogodna lokalizacja oddziału (29%).

A inne, niefinansowe walory konta, np. społecznościowe (programy lojalnościowe, rozmowa online z doradcą czy wymiana doświadczeń z innymi użytkownikami)? Posiadaczom e-kont rozszerzanie funkcjonalności e-bankowości się podoba (58% zwolenników), ale na ten wynik „pracują” głównie osoby słabiej wykształcone, z mniejszych miast. Na czele listy najbardziej oczekiwanych usług znalazło się doradztwo finansowe przez Internet (42% spośród wszystkich respondentów, 47% wśród osób z wyższym wykształceniem), programy lojalnościowe (34%), kalkulatory, np. kredytów (25%), możliwość zakupu produktów partnerów banku, głównie RTV i AGD (19%).

Tagi: bank

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • eGospodarka.pl
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Kosciol.pl
  • Umierać po ludzku
  • Oferty pracy