Strona głównaFinanseW jakim banku konto osobiste?

W jakim banku konto osobiste?

Sektor usług finansowych należy do czołówki najlepiej rozwijających się segmentów rynku. Najnowszy raport Acxiom Polska i Radia PiN 102 FM mówi o tym, czym kierują się Polacy przy wyborze banku obsługującego ich rachunki osobiste.
W jakim banku konto osobiste? [© Vladimir Voronin - Fotolia.com] Kuszeni super-promocjami, prześcigających się w konstruowaniu coraz to bardziej atrakcyjnych ofert, instytucji bankowych, Polacy skrupulatnie porównują proponowane im warunki i stają się bardziej skłonni do zmiany dotychczas obsługującego ich banku.

Idealny bank, w którym polski konsument chciałby posiadać swoje konto osobiste powinien cechować się dogodną lokalizacją placówek (74 procent osób uznało tę cechę jako ważną lub bardzo ważną), mieć oddział blisko miejsca zamieszkania (79 proc.), dużą sieć bankomatów (77 proc.), oferować ciekawe promocje (70 proc.) i co bardzo ważne - umożliwiać korzystanie ze swoich usług za pomocą telefonu (99 proc.) i internetu (68 proc.). Najmniejsze znaczenie odgrywa natomiast nowoczesność oferowanych produktów (66 proc. respondentów stwierdziło, że w małym lub bardzo małym stopniu warunek te wpływa na ich wybór) oraz przyzwyczajenie (odpowiednio 60 proc. wskazań jako kwestia mało ważna), co jasno wskazuje, że na długoletnią współpracę i lojalność klientów banki muszą sobie zapracować.

Kryteria wyboru banku, w którym prowadzone jest konto osobiste, a więc najbliższego klientowi, wykazują duże zróżnicowanie i zmieniają się wraz z wiekiem oraz dochodami konsumentów.

40- i 50-latkowie zanim otworzą rachunek bacznie przyglądają się reputacji banku. Chcą mieć także łatwy dostęp do obsługującego ich oddziału – zarówno lokalizacyjnie, jak i za pomocą zdalnych kanałów kontaktu.

Emeryci i renciści za najważniejsze kwestie przy wyborze banku uznali dogodną lokalizację placówki (80 proc. wskazań jako ważne lub bardzo ważne) oraz ciekawe oferty promocyjne (77 proc.). Prywatni przedsiębiorcy wręcz odwrotnie - duża sieć oddziałów i dobra lokalizacja nie są dla nich wystarczającym argumentem do założenia konta, rzadziej także dają się złapać na specjalne warunki promocyjne – dla 46 proc. z nich nie mają one większego znaczenia.

Osoby posiadające karty kredytowe jako kwestie najważniejsze przy wyborze banku najczęściej wymieniali możliwość korzystania z usług banku poprzez internet (75 proc. z nich uznało ten czynnik jako ważny lub bardzo ważny) oraz nowoczesne produkty (element ważny dla co trzeciego posiadacza karty).

Zainteresowanie nowoczesnymi kanałami dostępu do swojego konta oraz nowinkami w ofercie banku wykazują szczególnie osoby o wyższych dochodach - możliwość korzystania z usług banku przy pomocy internetu jest czynnikiem ważnym dla prawie 80 proc. zarabiających powyżej 4.000 zł netto. Konsumenci o dochodach nie przekraczających średniej krajowej częściej kierują się przyzwyczajeniem, a zdalna obsługa ich rachunków ma zdecydowanie mniejsze znaczenie.

Grzegorz Gacki / Senior.pl

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

Tagi: bank, banki, konto

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • eGospodarka.pl
  • Aktywni 50+
  • Kosciol.pl
  • Oferty pracy