Porady - pytania i odpowiedzi

2011-02-21 22:11 autor: sylwia37

10 511 odsłon

Jak odzyskać dług od klientki ?

Pewnego razu razu stałej klientce sprzedałam towar z opóźnionym terminem zapłaty (do 2 tygodni).

Już minął rok nie odaaje mi pieniędzy. Dowiedziałam się że tak postąpiła też w innych sklepach tak samo jak ze mną.

 

Pomóżcie, proszę

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2011-02-27 13:49 autor odpowiedzi: Jakub Sowinski

    Formalnie sprawa wydaje się prosta. Przy umowie kupna, aby prawa do zakupionego towaru przeszły na klienta musi za ów towat zapłacić. W przeciwnym wypadku jest to przywłaszczenie i wyłudzenie.

    Jeżeli posiada Pani dowód wysyłki oraz zawarcia umowy kupna sprawa jest prosta, choć może się trochę pociągnać przed sądem.

    Jeżeli umowa kupna została zawarta na odległość przyda się oprócz faktury jakieś zamówienie (e-mail, potwierdzenie ze sklepu). W pozostałych wypadkach przydatne będą inne formy potwierdzeń (np. faktura z oznaczeniem płatności przelewem, ale potwierdzona przez klienta, tzn. podpisana).

    Czym więcej dowodów, że klientka wyłudziła towar tym lepiej. Sytuacja by się znacznie poprawiła, gdyby doszło do wspólnego pozwu poszkodowanych sprzedawców...

    Ocena odpowiedzi 2 2

    skomentuj | odpowiedz

  • 2011-07-23 23:11 autor odpowiedzi: Jakub Sowinski

    Osobom bardziej przyjaźniącym się z internetem polecam skorzystanie z platformy postępowania upominawczego www.e-sad.gov.pl. Nie jest wymagany podpis elektroniczny. Platforma udziela go bezpłatnie.

    Ocena odpowiedzi 1 2

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-07-10 00:32 autor odpowiedzi: kazikstok

    Prowadzisz działalność? To może spróbuj w Koksztysie. Mają tanie abonamenty (99zł) miesięcznie w ramach których także odzyskują długi. Jeśli Ci się współpraca nie spodoba to po 30 próbnych dniach(za które płacisz tylko 1 zł) możesz zrezygnować bez konsekwencji :) Pozdrawiam

    Ocena odpowiedzi 1 0

    skomentuj | odpowiedz

Zobacz także

DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOSTAŃ EKSPERTEM

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • Dodano 2012-01-30 14:40 przez bcde920

    Jaka temperatura powinna panować w firmie?

    Znajoma pracuje w sklepie, od kiedy są tam mrozy temperatura nie przekracza 15 stopni. Kierownik mówi że to ze względu na klientów, żeby się nie zgrzali (wiadomo jednak że chodzi o oszczędności na ogrzewaniu). Ale ona jest na stoisku blisko drzwi więc tam w ogóle jest już bardzo zimno - marzną w ręc...

    kategoria: Prawo pracy

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Na skróty

REKLAMA

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Firma i Biznes: pozostałe

Eksperci radzą

Ostatnio zadane pytania

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Artykuły

Tematy

Poprzednie pytania