Strona głównaFinanseZmiana banku. Robimy to coraz częściej

Zmiana banku. Robimy to coraz częściej

Coraz więcej Polaków decyduje się na przeniesienie rachunku do innego banku. Tylko w I kwartale tego roku na taki krok zdecydowało się blisko 10 tys. osób, o 68 proc. więcej niż rok temu. Na każde trzy wnioski składane w systemie Krajowej Izby Rozliczeniowej, w dwóch jako nowy bank klienci wskazują Crédit Agricole. W marcu trafiły tam niemal wszystkie rachunki przenoszone z innych banków.
Zmiana banku. Robimy to coraz częściej [Fot. piter2121 - Fotolia.com] – Polacy coraz częściej decydują się na . Jest to już dosyć stała tendencja. Obserwujemy to również w innych branżach – w telefonii komórkowej już ponad 1,5 mln klientów zmieniło swojego operatora. U nas ten proces nie jest tak dynamiczny, ale zauważalny – podkreśla Jędrzej Marciniak, wiceprezes Crédit Agricole.

Z danych Krajowej Izby Rozliczeniowej wynika, że w I kwartale 2017 roku Polacy złożyli 9,86 tys. wniosków o przeniesienie rachunków do innego banku. Najwięcej, bo ok. 4 tys., wpłynęło w marcu. Dla porównania w I kwartale 2016 roku wniosków było 5,8 tys., a w całym 2016 roku blisko 41 tys.

– Wiąże się to z wysokością opłat, wysokością czy kosztu depozytu, ale coraz częściej, decydujemy się na zmianę ze względu na aspekty emocjonalne, bo ktoś poleca nam inny bank. Zwracamy uwagę na jakość obsługi, długoterminowe relacje i wówczas decydujemy się na zmianę – ocenia wiceprezes Crédit Agricole.

Jak przekonuje Marciniak, jest prostą operacją. Za pomocą systemu Ognivo, którym zarządza Krajowa Izba Rozliczeniowa, wystarczy złożyć wniosek o przeniesienie rachunku, a wszystkimi formalnościami zajmuje się bank, którego stajemy się klientem. Informacje o zmianie konta automatycznie przekazywane są także do odpowiednich instytucji, m.in. do ZUS czy urzędu skarbowego.

Newseria Biznes

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Komentarze

  • 18:56:37, 12-06-2017 opiekunnestbank

    Szanowni Państwo, dla osób które szukają wolnego od opłat konta bankowego oferujemy w Nest Banku bezwarunkowe Nest Konto. To konto, w którym za 0 zł są: założenie i prowadzenie konta, przelewy krajowe Elixir, wpłaty gotówki w PLN w ponad 2500 wpłatomatów sieci Euronet, wydanie i używanie pierwszej karty płatniczej, wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce oraz wpłaty i wypłaty gotówki w oddziałach banku. Konto można otworzyć na kilka sposobów: przelewem (wystarczy wykonać przelew, a konto będzie aktywne nawet w 15 minut); poprzez Kuriera (konto aktywne nawet w 5 dni, wystarczy podpisać dostarczoną umowę); w oddziale (wystarczy złożyć wniosek online, a następnie udać się do oddziału, aby podpisać umowę) lub w oddziale stacjonarnym banku. Można także złożyć wniosek za pomocą infolinii, a podpisanie umowy następuje w oddziale stacjonarnym banku.

    Gdyby pojawiły się jeszcze jakieś pytania, pozostaję do dyspozycji.

    Pozdrawiam,
    Opiekun Klienta Nest Bank
    nestbank.pl
    ... zobacz więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Pola Nadziei
  • eGospodarka.pl
  • Kobiety.net.pl
  • Oferty pracy