Strona głównaFinanseZakupy internetowe kontra zakupy tradycyjne

Zakupy internetowe kontra zakupy tradycyjne

Polski rynek sklepów internetowych, na tle innych państw europejskich, rozwija się niezwykle szybko. Dynamiczny wzrost liczby kupujących oraz obrotów nie dotyczy jednak wszystkich sektorów e-handlu. Jak wynika z sondażu firmy PayU, po produkty spożywcze, ogrodnicze, chemię gospodarczą czy nawet kosmetyki wciąż chętniej wybieramy się do marketu.
Zakupy internetowe kontra zakupy tradycyjne [© Maksym Yemelyanov - Fotolia.com] Korzystanie z deklarują najczęściej osoby, które planują zakup prezentów lub gadżetów oraz gier komputerowych - tego rodzaju asortymentu szuka w sieci aż 75 proc. respondentów, którzy wzięli udział w badaniu PayU. Innymi produktami, które wolimy kupować, a przynajmniej tak deklarujemy, przez Internet są: książki, filmy i muzyka, sprzęt komputerowy, sprzęt RTV/AGD, sprzęt sportowy oraz telefony komórkowe. Więcej niż połowa badanych wskazała, że w pierwszej kolejności poszukuje ich w sieci.

Z kolei na liście produktów, które zdecydowanie chętniej kupilibyśmy w sklepach osiedlowych, marketach czy też galeriach handlowych znajdują się przede wszystkim artykuły spożywcze - żywność tradycyjna oraz delikatesy spożywcze (wskazanie aż 95 proc. badanych). Tradycyjny kanał sprzedaży jest także preferowany przez konsumentów poszukujących: chemii gospodarczej i kosmetyków (73 proc.), roślin i artykułów ogrodniczych (72 proc.) oraz mebli (68 proc.).

Co czwarty badany wskazał, że chciałby kupować artykuły spożywcze, alkohol, leki, bieliznę, meble czy chemię gospodarczą przez Internet, ale tego nie robi. Dlaczego? Powodem może być brak świadomości dostępności wymienionych produktów w sieci, a w przypadku jedzenia także niewiedza na temat sposobu składania zamówienia i dostarczenia towaru.

Rozrywka z Internetu, a jedzenie i meble z marketu

Według danych PayU, w ciągu ostatniego roku w sieci najczęściej kupowaliśmy gry komputerowe (55 proc. kupujących wskazało jako jedyny kanał nabycia tego rodzaju produktów), sprzęt komputerowy (44 proc.), filmy i muzykę (42 proc.) oraz książki (40 proc.). Produkty, które najrzadziej kupowaliśmy za pośrednictwem Internetu to: żywność i delikatesy spożywcze, chemia gospodarcza i kosmetyki, rośliny i artykuły ogrodnicze oraz meble. W ciągu ostatniego roku zakupu wyłącznie online w tych kategoriach dokonał nie więcej niż co piąty badany. Prym w handlu tradycyjnym wiodą natomiast zakupy spożywcze (90 proc. badanych wskazuje ten kanał nabycia produktów jako jedyny), ale również takie kategorie przedmiotów, jak: ogród (73 proc.), meble (60 proc.) oraz chemia gospodarcza i kosmetyki (53 proc.).

Warto zwrócić uwagę na to, że choć większość badanych preferuje kupno artykułów spożywczych w tradycyjnym markecie, to ten segment rynku ma jednak szansę na zaistnienie w e-commerce. W ubiegłym roku co dziesiąty badany zamówił online produkty z kategorii delikatesy spożywcze (np. miód, wino, produkty do sushi), a 6 proc. nabyło w ten sposób m.in. pieczywo, warzywa czy wędliny.
 
Strony : 1 2 3

Tagi: zakupy, internet

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Komentarze

  • 16:26:30, 21-02-2014 ~gość: 31.61.138.xxx

    Ja od pewnego czasu prawie wszystkie zakupy, poza ubraniami, robię online. Ostatnio zaczęłam tak kupować nawet wędliny, ale długo się zastanawiałam, czy spróbować. Ostatecznie jednak zdecydowałam się na sklep wedlinek.pl i muszę przyznać, że jestem baaardzo zadowolona Zamówiona szynka była naprawdę świeża i smaczna
    ... zobacz więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Kosciol.pl
  • Kobiety.net.pl
  • Oferty pracy