Strona głównaFinanseUbezpieczenia online coraz popularniejsze

Ubezpieczenia online coraz popularniejsze

Firma badawcza Gemius SA, na zlecenie Towarzystwa Ubezpieczeniowego Allianz, sprawdziła, jak kształtuje się gotowość polskich internautów do zakupu polisy online. Badanie gemiusInsight, będące analizą treści pojawiających się w internecie, pozwoliło określić zarówno zastrzeżenia, jak i oczekiwania użytkowników sieci wobec dokonywania tego typu transakcji.
Na podstawie analiz opinii internautów wyrażanych w postaci wpisów na portalach, forach, blogach oraz listach dyskusyjnych, opracowano raport „Ubezpieczenia online: Allianz i jego konkurenci”. Dokument przedstawia zalety oraz wady zakupu polisy online, na jakie zwrócili uwagę użytkownicy sieci. Jest również cenną wskazówką dla ubezpieczycieli planujących wprowadzenie tego typu usługi. Daje bowiem pełen obraz preferencji klientów, ich obaw i sugestii.

Zainteresowanie tematyką ubezpieczeń jest dość duże wśród internautów – jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, w sierpniu 2007 roku witryny zgrupowane w kategorii „Finanse i ubezpieczenia” standardowego drzewka mediów odwiedziło ponad 2,6 mln użytkowników (real users). Ponadto, internauci za pośrednictwem blogów, portali, forów i list dyskusyjnych wymieniają się uwagami dotyczącymi zakupu ubezpieczenia online.

Brak bezpośredniego kontaktu z agentem, a przez to bezosobowy charakter transakcji, to główna bariera zniechęcająca polskich internautów do zakupu ubezpieczenia online. Dlatego szansa na kontakt z kompetentnym konsultantem za pomocą komunikatora internetowego, a następnie możliwość telefonicznego potwierdzenia zawarcia umowy, korzystnie wpłynęłyby na gotowość zakupu ubezpieczenia tą drogą. Równie istotną formą interakcji między ubezpieczycielem a klientem jest rzetelnie sporządzona i na bieżąco aktualizowana strona www. Jej zawartość stanowiłyby wywiady z autorytetami w dziedzinie ubezpieczeń, chat ze specjalistą czy porady prawne.

Jak czytamy w raporcie, internauci dużą wagę przywiązują do treści reklam poszczególnych ubezpieczycieli, dlatego skrupulatnie sprawdzają informacje w nich zawarte. Jeśli te okażą się niezgodne z rzeczywistością, firma poważnie traci na wiarygodności w oczach potencjalnych klientów. Wśród polskich ubezpieczycieli internauci najbardziej cenią PZU i Wartę. Z kolei Allianz i Axa to najlepiej kojarzone marki zagraniczne.

Aleksandra Dudzisz / Senior.pl

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Komentarze

  • 19:35:37, 10-01-2013 ~gość: 164.127.250.xxx

    bardzo mi sie przyda do pracy licencjackiej
  • 10:52:31, 24-03-2014 jadwinia

    A ja jako agent ubezpieczeniowy nie mogę się zgodzić....ludzie chętnie przychodzą do agenta, chcą jeszcze porozmawiać omówić ogólne warunki i wiedzieć, gdzie i z kim się kontaktować gdy coś się dzieje. Zawsze wskazuję gdzie mogą znaleźć numer na infolinie, ale i tak dzwonią do mnie z prośbą o pomoc. I też miałam sytuacje, że były firmy, które nie wypłacały tyle ile spodziewał się klient. Jedna Pani poinformowała mnie nawet, że walczyła o odszkodowanie przez kancelarię, która w tego typu sprawach się specjalizuje. Ma swoją siedzibę w Łodzi i bodajże Meritum się nazywa
    ... zobacz więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Pola Nadziei
  • Aktywni 50+
  • Kobiety.net.pl
  • Kosciol.pl
  • Oferty pracy