Strona głównaFinansePoświąteczne wyprzedaże: konsumenci bardziej cenią trudne wybory

Poświąteczne wyprzedaże: konsumenci bardziej cenią trudne wybory

Załóżmy, że chcesz kupić aparat i porównujesz dwie różne reklamy. W jednej czcionka, kolory i układ sprawiają, że informacje są łatwe do odczytania. Druga ma niejasny styl i potrzeba więcej czasu, aby ją zrozumieć. Jeśli zdecydujesz się kupić drugi aparat, z czasem prawdopodobnie będziesz bardziej zadowolony/a ze swojego wyboru, wynika z badań Rensselaer Polytechnic Institute.
Poświąteczne wyprzedaże: konsumenci bardziej cenią trudne wybory [fot. TooMuchCoffeeMan from Pixabay]
Naukowcy odkryli, że niepłynność, czyli trudność z przetworzeniem komunikatu, powoduje zmianę nastawienia ludzi do tego komunikatu po pewnym czasie.

- Te badania mają realny wpływ. Większość specjalistów ds. stara się jasno przekazać swój komunikat. Dowiedzieliśmy się jednak, że są pewne momenty, zwłaszcza gdy ludzie muszą dokonać wyboru, kiedy powinniśmy faktycznie używać bodźców niepłynnych, aby cokolwiek ludzie wybiorą, spodobało im się po upływie jakiegoś czasu - mówi Gaurav Jain, współautor badań.

Analizując dane około 500 osób, badacze odkryli również, że konsumenci błędnie oceniają czas spędzony na procesie podejmowania decyzji. Zamiast uznać, że długa decyzja wynikała z próby zrozumienia informacji, patrząc wstecz na proces, konsumenci sądzą, że poświęcili ten dłuższy czas na podjęcie decyzji. To sprawia, że nabywca wierzy, że decyzja, którą podjął, była świadoma i godna uwagi.

Ustalenia mają implikacje dla komunikacji marketingowej w wielu dziedzinach. - Kiedy ludzie podejmują decyzje, niezależnie od tego, czy wybierają produkty ubezpieczeniowe, fundusze emerytalne, czy nawet wybierają kogoś na urząd, marketingowcy i projektanci muszą pamiętać, że jeśli sprawią, że dana osoba poświęci trochę czasu na ten proces wyboru, z większym prawdopodobieństwem że będzie się trzymać wybranej opcji przez dłuższy czas - wyjaśnia Jain. Gdy pozytywne nastawienie konsumentów do produktu wzrasta, wpływ na decyzje po , w tym wskaźnik zwrotów i treść recenzji produktu, będzie bardziej korzystny dla marki.

Na podstawie:

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Akademia Pełni Życia
  • Hospicja.pl
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Oferty pracy