Strona głównaFinansePolacy wciąż nie mają zaufania do płatności online

Polacy wciąż nie mają zaufania do płatności online

Aż 1/4 Polaków ma obawy przed dokonywaniem płatności za pośrednictwem Internetu – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Optima. Pomimo niewątpliwych zalet płynących z bankowości wirtualnej część społeczeństwa w dalszym ciągu nie ma zaufania do internetowych rozwiązań finansowych.
Polacy wciąż nie mają zaufania do płatności online [©  laszlolorik - Fotolia.com] Miało być wygodnie, praktycznie i prosto. Kusiło unikanie niedogodności związanych z każdorazowym wyjściem do sklepu. Niestety, wirtualna sieć dla wielu skrywa zbyt wiele tajemnic. Dlatego właśnie warto łączyć rozwiązania internetowe z tradycyjnymi.

Najpopularniejsze formy płatności

Z nowościami oswajamy się powoli. W końcu zapoznanie się z procesem i przekonanie do niego musi trwać. Prawdopodobnie z tego powodu aż 1/4 Polaków wciąż obawia się dokonywania płatności za pośrednictwem . Czy to powstrzymuje nas od robienia zakupów online? Okazuje się, że nie. Zróżnicowany jest jednak sposób płatności. 30% ankietowanych deklaruje, że czuje się bezpieczniej, płacąc „za pobraniem”. Daje to możliwość sprawdzenia towaru przy listonoszu lub kurierze i przekonanie się o faktycznej wartości zamówionego produktu. Ciekawe jest również to, że w dobie opanowanej przez Internet i nowoczesne technologie 6% społeczeństwa w ogóle nie korzysta z danych mu możliwości i nie robi online.

Nieuznana transakcja to najczęstsza obawa

Chociaż 75% ankietowanych odpowiedziało początkowo, że nie boi się płatności online, to jednocześnie aż 74% z nich podaje potencjalne powody do odczuwania strachu i niepewności z nimi związanych. Wśród nich 21% twierdzi, że najbardziej boi się, że zlecona przez nich transakcja nie zostanie zaakceptowana, a mimo to pieniądze znikną z konta.

Nie jest to jedyny problem, który polskie społeczeństwo może mieć z płatnościami online. Wymienić tu należy jeszcze strach przed kradzieżą haseł (20%) i skomplikowanymi procedurami lub błędami systemowymi (16%). Problematyczny okazuje się także zwrot pieniędzy po zrezygnowaniu z towaru.

Czy procedury finansów online są skomplikowane?

To pytanie zadaje sobie zapewne każda osoba zainteresowana coraz częściej używaną wirtualną. W przypadku 25% społeczeństwa odpowiedź jest twierdząca – tak pokazują wyniki sondy przeprowadzonej przez firmę Optima. Oznacza to, że wszystkie instytucje, chcąc przyciągnąć do siebie klientów, powinny postarać się maksymalnie uprościć wszystkie procedury.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Aktywni 50+
  • Kobiety.net.pl
  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • eGospodarka.pl
  • Oferty pracy