11-02-2015
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Aż 1/4 Polaków ma obawy przed dokonywaniem płatności za pośrednictwem Internetu – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Optima. Pomimo niewątpliwych zalet płynących z bankowości wirtualnej część społeczeństwa w dalszym ciągu nie ma zaufania do internetowych rozwiązań finansowych.
Miało być wygodnie, praktycznie i prosto. Kusiło unikanie niedogodności związanych z każdorazowym wyjściem do sklepu. Niestety, wirtualna sieć dla wielu skrywa zbyt wiele tajemnic. Dlatego właśnie warto łączyć rozwiązania internetowe z tradycyjnymi.
Najpopularniejsze formy płatnościZ nowościami oswajamy się powoli. W końcu zapoznanie się z procesem i przekonanie do niego musi trwać. Prawdopodobnie z tego powodu aż 1/4 Polaków wciąż obawia się dokonywania płatności za pośrednictwem . Czy to powstrzymuje nas od robienia zakupów online? Okazuje się, że nie. Zróżnicowany jest jednak sposób płatności. 30% ankietowanych deklaruje, że czuje się bezpieczniej, płacąc „za pobraniem”. Daje to możliwość sprawdzenia towaru przy listonoszu lub kurierze i przekonanie się o faktycznej wartości zamówionego produktu. Ciekawe jest również to, że w dobie opanowanej przez Internet i nowoczesne technologie 6% społeczeństwa w ogóle nie korzysta z danych mu możliwości i nie robi online.
Nieuznana transakcja to najczęstsza obawaChociaż 75% ankietowanych odpowiedziało początkowo, że nie boi się płatności online, to jednocześnie aż 74% z nich podaje potencjalne powody do odczuwania strachu i niepewności z nimi związanych. Wśród nich 21% twierdzi, że najbardziej boi się, że zlecona przez nich transakcja nie zostanie zaakceptowana, a mimo to pieniądze znikną z konta.
Nie jest to jedyny problem, który polskie społeczeństwo może mieć z płatnościami online. Wymienić tu należy jeszcze strach przed kradzieżą haseł (20%) i skomplikowanymi procedurami lub błędami systemowymi (16%). Problematyczny okazuje się także zwrot pieniędzy po zrezygnowaniu z towaru.
Czy procedury finansów online są skomplikowane?To pytanie zadaje sobie zapewne każda osoba zainteresowana coraz częściej używaną wirtualną. W przypadku 25% społeczeństwa odpowiedź jest twierdząca – tak pokazują wyniki sondy przeprowadzonej przez firmę Optima. Oznacza to, że wszystkie instytucje, chcąc przyciągnąć do siebie klientów, powinny postarać się maksymalnie uprościć wszystkie procedury.