Strona głównaFinansePolacy nie ufają bankom

Polacy nie ufają bankom

Z raportu „Wizerunek produktów inwestycyjnych” przygotowanego przez On Board PR na podstawie badań PBS DGA wynika, że większość Polaków (62%) w ogóle nie korzysta z produktów finansowych związanych z gromadzeniem i pomnażaniem pieniędzy, takich jak lokaty bankowe czy inwestycje giełdowe. Jednocześnie tylko 16% ankietowanych uważa, że banki i instytucje prowadząc akcje promocyjne rzetelnie informują o realnych warunkach swojej oferty.
Odsetek osób korzystających z produktów finansowych związanych z lokowaniem pieniędzy wzrasta wraz z wykształceniem. Wśród absolwentów wyższych uczelni tylko 37% osób nie korzystało w ciągu ostatnich 2 lat z żadnej formy gromadzenia oszczędności i inwestowania. Możliwości lokowania pieniędzy rosną też wraz ze wzrostem zarobków. Z lokat, inwestycji czy kont oszczędnościowych najchętniej korzystają mieszkańcy największych ośrodków miejskich i osoby zajmujące kierownicze stanowiska.

Jedną z wielu barier rozwoju rynku produktów finansowych związanych z lokowaniem pieniędzy jest bardzo niski poziom zaufania do oferujących je instytucji. Z badań wynika, że tyko ok.16% dorosłych mieszkańców Polski jest zdania, że reklamy bankowych i podobnych produktów są zawsze rzetelne i nie wprowadzają w błąd odbiorców. Pozostali mają w tym względzie wiele wątpliwości.
Szczególnie sceptyczni wobec obietnic banków i inwestycyjnych funduszy są ci, którzy najczęściej korzystają z ich usług – osoby z wyższym wykształceniem, dobrze zarabiające, mieszkańcy największych miast. Zdaniem Iwony Kubicz z On Board PR powodem takiej sytuacji jest przesada, którą często posługuje się reklama.

Raport „Wizerunek produktów inwestycyjnych” pokazuje też, że Polacy nie mają poczucia, że w istotny sposób dotknął ich kryzys finansowy. Tylko jedna piąta (22%) badanych przez PBS DGA czuje, że kryzys ma wpływ na ich sytuację. Znacznie gorsze nastroje są wśród osób, które korzystają z produktów inwestycyjnych - aż 52% osób, które inwestowały w fundusze inwestycyjne deklaruje, że odczuło kryzys.

Adrianna Buniewicz / On Board

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Kosciol.pl
  • eGospodarka.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Oferty pracy