Strona głównaFinansePolacy chętnie zmieniają banki

Polacy chętnie zmieniają banki

Najczęstszymi przyczynami zmiany banku wśród Polaków są atrakcyjna oferta innego podmiotu, podwyżka opłat/prowizji oraz mała liczba dostępnych bankomatów – wynika z raportu pt. „Zaufanie Polaków do banków” przeprowadzonego na zlecenie Procontent Communication. Prawie 100 proc. respondentów badania posiada konto w banku, a ponad połowa badanych (57 proc.) przyznaje, że zdarzyło się jej zmienić bank.
Polacy chętnie zmieniają banki [© kevers - Fotolia.com] Autorzy raportu sprawdzili ilu Polaków posiada konta w . Jak wynika z badania, 93 proc. badanych deklaruje jego posiadanie. Miejsce zamieszkania nie ma wpływu na posiadanie konta, ponieważ nawet mieszkańcy wsi i małych miejscowości poniżej 20 tys. mieszkańców deklarują, że posiadają konto w banku (91 proc.). Nieznaczna różnica pojawia się, jeśli spojrzymy pod kątem wykształcenia – konta w banku nie posiada blisko 12 proc. osób z niższym i tylko 2 proc. osób z wyższym wykształceniem.

Respondenci badania pt. „Zaufanie Polaków do banków” przyznają, że o wyborze przez nich oferty danego banku w największym stopniu decyduje: brak opłat za prowadzenie konta (69 proc), zaufanie do marki (43 proc.), oraz liczba bankomatów (41 proc.). Ankietowani przyznają, że najmniejsze znaczenie dla nich ma wizerunek ambasadora banku (5 proc.) oraz reklama (4 proc.).

Raport pokazuje, że dostęp do nowoczesnych technologii ważniejszy jest dla osób młodych (w wieku 15-24) niż dla osób starszych w wieku 25-34 lata (17 proc.), 35-44 lata (18 proc.) oraz 45-55 lata (15 proc.). Co warto podkreślić, wyboru banku ze względu na nowoczesne technologie znacznie częściej dokonują także mężczyźni (23 proc.) niż kobiety (15 proc.). Jak dodaje Iwona Kubicz, warto zatem pamiętać o precyzyjnym dostosowaniu przekazu do wieku i płci odbiorców.

Ponad połowa ankietowanych przyznaje, iż (57%). Znacznie częściej zmianę banku deklarują osoby z wyższym wykształceniem (69%). Najrzadziej bank zmieniają osoby młode w wieku 15-24 lata, osoby po 45 roku życia oraz mieszkańcy wsi, a najczęściej mieszkańcy średniej wielkości miast powyżej 100 tys. mieszkańców. Co ciekawe, częściej decyzję o zmianie banku podejmowali mężczyźni (61 proc.) niż kobiety (54 proc.).

Najczęstszymi powodami przez które Polacy są: atrakcyjna oferta innego podmiotu (59 proc.), podwyżka opłat/prowizji (49 proc.) oraz mała liczba dostępnych bankomatów (18 proc.). Tylko jeden procent badanych zmieniło bank z powodu oszustwa finansowego czy kradzieży z konta.

Warto podkreślić, iż w przypadku mężczyzn częściej niż kobiet motorem do zmiany banku były decyzje kredytowe podejmowane przez placówkę oraz zmiany w regulaminie.

Nadal dość spory odsetek klientów zmienia bank ze względu na jakość obsługi. Dla 16 proc. ankietowanych motorem do zmiany banku była nieprofesjonalna obsługa.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Komentarze

  • 22:16:30, 07-05-2016 ~gość: 89.64.48.xxx

    dlatego warto mieć swoje zdanie i je wypowiedzieć w kwestii usług bankowych. umożliwia to teraz ciekawa akcja miliony Polaków. banki w końcu się dowiedzą co sądzimy w tej kwestii!
  • 12:16:11, 04-07-2016 ELjotEL

    Bo nawymyślali tyle opłat przy tych RORach, że szczęka opada. Kiedyś miałeś jedną opłatę dajmy na to te 5 zł i było prosto. Teraz przelewy, karty, prowadzenie, ubezpieczenie, i jeszcze nie wiadomo co.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Umierać po ludzku
  • Aktywni 50+
  • Hospicja.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Oferty pracy