Strona głównaFinanseNa Święta wydamy miliardy. Głównie w hipermarketach

Na Święta wydamy miliardy. Głównie w hipermarketach

Na organizację Świąt Bożego Narodzenia oraz zakup prezentów Polacy przeznaczą w tym roku łącznie ponad 26 miliardów złotych – wynika z badania TNS. Z tej kwoty 15,6 mld zł przeznaczymy na organizację świąt (zakupy, przygotowania, etc.), a 10,4 mld zł na zakup prezentów.
Na Święta wydamy miliardy. Głównie w hipermarketach Statystyczny Polak wyda na same przygotowania do tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia 505 zł, czyli ok. 14% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia. Rok temu kwota ta wyniosła 491 zł. Dla porównania, przeznaczą na organizację Świąt 287 euro, czyli 12% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia, Francuzi odpowiednio 216 euro – 9% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia, a mieszkańcy Wielkiej Brytanii 270 euro (225 funtów) – 8% średniej miesięcznej pensji; najwięcej wydadzą mieszkańcy Norwegii: 570 euro (4685 koron norweskich), 12% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia.

W porównaniu do ubiegłego roku wzrosły planowane wydatki na prezenty świąteczne, na które przeznaczymy w tym roku 10,4 mld zł, czyli o 3,1 mld zł więcej niż w 2012 r. Statystyczny Kowalski wyda na ten cel 371 zł, o 30 zł więcej niż rok temu.

Ci, którzy zdecydowali się na zakup w sieci, wydadzą tam średnio 222 zł. Oznacza to, że tylko w związku z prezentami świątecznymi przez polski e-handel przepłynie 2,4 mld zł (23% kwoty przeznaczonej na prezenty). Jeśli chodzi o zakup prezentów online, wyprzedzają nas Brytyjczycy, którzy 36% kwoty przeznaczonej na prezenty świąteczne wydadzą w Internecie oraz Francuzi – odpowiednio 34%.

Gdzie kupimy prezenty świąteczne? Najwięcej Polaków uda się po upominki do hiper- i (39%) oraz do wielkich galerii handlowych (35%). Co czwarty (25%) zamierza je kupić w małych i średnich sklepach, a 8% na bazarach lub targowiskach. Co ciekawe, 3 % badanych zadeklarowało, że upominki.

A dokąd po prezenty wybiorą się mieszkańcy innych krajów? Włosi zdecydowanie wybiorą wielkie galerie handlowe (65%), podobnie jak Norwegowie (68%). Francuzi zdecydują się na hiper- i supermarkety (65%) oraz Internet (61%), Brytyjczycy zaś postawią na zakup upominków online, który wybierze aż 66% z nich.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Umierać po ludzku
  • Kosciol.pl
  • Oferty pracy