Strona głównaFinanseBankowość mobilna coraz popularniejsza

Bankowość mobilna coraz popularniejsza

Już ponad 4,3 mln klientów korzysta z bankowości mobilnej – wynika z danych zebranych przez Bankier.pl i PRNews.pl. Okazuje się, że Polacy polubili tę formę zarządzania swoimi finansami - każdego miesiąca liczba użytkowników zwiększa się o około 100 tysięcy.
Bankowość mobilna coraz popularniejsza [© Artur Marciniec - Fotolia.com] - mobilna nie jest już postrzegana jako ciekawostka dla najbardziej zaawansowanych technologicznie klientów banków. Dziś jest to już standardowy kanał dostępu, podobnie jak bankowość internetowa. Większość banków oferuje dostęp do z poziomu telefonu komórkowego, a te które jeszcze tego nie zrobiły w pośpiechu nadrabiają zaległości. Bankowość mobilna jest bezpieczna, bo nawet jeśli zgubimy telefon, złodziej nie dostanie się do samej aplikacji. Jest ona chroniona dodatkowymi hasłami i kodami PIN – przekonuje Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl.

Z danych zebranych przez Bankier.pl i PRNews.pl wynika, że banki mają już 4,3 mln aktywnych klientów bankowości mobilnej. Aktywnym klientem jest osoba, która przynajmniej raz w miesiącu loguje się do z poziomu aplikacji mobilnej lub serwisu lite. Najwięcej mobilnych klientów ma mBank – ponad 1 mln. Niewiele mniej osób aktywnie korzysta z bankowości mobilnej w PKO Banku Polskim. Trzecie miejsce zajmuje Bank Pekao SA. PKO BP jest natomiast liderem pod względem dynamiki wzrostu użytkowników mobilnych. W ciągu roku przybyło ich 377 tys. Drugie miejsce zajął bank Pekao SA, który od czerwca 2014 roku zwiększył tę liczbę o 255 tys. Trzecie miejsce zajmuje BZ WBK (+ 250 tys.), a czwarte mBank (+ 229 tys.).

Większość banków proponuje swoim klientom aplikacje. Programy dostępne są jednak z reguły na najpopularniejsze systemy mobilne: Android i iOS. Klienci posiadający z innymi systemami mogą jednak korzystać z wersji lite serwisów mobilnych. Do tego wystarczy zwykła przeglądarka internetowa. Kilka banków rozpoczęło też wymianę serwisów transakcyjnych na takie, które wykorzystują tzw. technologię responsywną (z ang. RWD – Responsive Web Design). Taki serwis automatycznie dostosowuje się do ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlany. Można go więc wygodnie używać na tablecie lub telefonie.

- Bankowość mobilna w rewolucyjny sposób wpływa na nasze finanse osobiste. Wydatki możemy kontrolować na bieżąco, bo mamy stały dostęp do konta za pośrednictwem smartfona. Część banków oferuje możliwość sprawdzenia stanu rachunku nawet bez konieczności logowania. Do tego dochodzi możliwość zapłaty za pomocą BLIK-a, dzięki któremu w zasadzie nie trzeba przy sobie nosić kart płatniczych – przekonuje Łukasz Piechowiak, główny ekonomista Bankier.pl.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Komentarze

  • 12:03:02, 16-09-2015 promienna

    JA nie wyobrażam sobie inaczej płacić rachunków. Na poczcie mają wysokie prowizje.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Pola Nadziei
  • Umierać po ludzku
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • eGospodarka.pl
  • Oferty pracy