Strona głównaFinanseBankowość internetowa dla seniorów

Bankowość internetowa dla seniorów

Prawie jedna czwarta polskich seniorów korzysta z sieci, a zdaniem specjalistów, ta liczba będzie z biegiem czasu coraz większa. Osoby starsze coraz chętniej decydują się na posiadanie konta bankowego. Warto też wybierać bankowość elektroniczną rozwiązanie zapewniające nie tylko wygodę i niezależność, lecz także oszczędność i obniżenie kosztów – podpowiadają eksperci Związku Firm Doradztwa Finansowego.
Bankowość internetowa dla seniorów [© Sergejs Rahunoks - Fotolia.com] Coraz więcej osób starszych rozważa rezygnację z przysłowiowej skarpety na korzyść . Niewątpliwie przyczynia się do tego dostępność odpowiednich narzędzi oraz zwiększająca się świadomość nowych możliwości. Przekonujące są także dedykowane oferty. Za otwarcie rachunku można otrzymać kijki do nordic walking, rabaty w aptekach czy nawet ubezpieczenie assistance.

Opłaty w bankowości elektronicznej, prywatki na portalu społecznościowym

Seniorzy stanowią stosunkowo niewielki odsetek osób korzystających z komputera. Szczęśliwie trend ten ulega zmianie i coraz więcej z nich przekonuje się do nowych technologii. Z pewnością skłania ich do tego duża liczba korzyści, przede wszystkim wygoda i oszczędność czasu. – Dzięki internetowi seniorzy mogą kontaktować się z bliskimi, prowadzić wideorozmowy, robić zakupy czy opłacać rachunki bez potrzeby wychodzenia z domu. To ostatnie okazuje się szczególnie istotne w przypadku niedyspozycji zdrowotnej lub niesprzyjającej aury – stwierdza Jarosław Sadowski, Expander, ZFDF.

Jak się okazuje, to jednak nie zyski czy skłaniają seniorów do nauki cyfrowego świata, lecz możliwość zdobywania informacji – np. o zdrowiu czy własnym hobby. Nierzadko bodźcem jest także chęć zmniejszenia poczucia samotności. Według najnowszych badań, liczba użytkowników Facebooka w wieku 50+ w ciągu ostatnich trzech lat podwoiła się i wynosi ponad półtora miliona. Tendencje wzrostowe obserwują także Twitter i Skype. Ciekawostką jest fakt, że 26% osób deklarujących chęć rezygnacji z ostatniej zabawy sylwestrowej na rzecz czasu w internecie stanowiły właśnie osoby powyżej 65 lat.

Powyższe dane są dobrą prognozą także dla bankowości . – Seniorzy, którzy mają dostęp do komputera z internetem, pokonują barierę oporu przed nowymi technologiami, chętniej korzystając z obrotu bezgotówkowego – mówi Jarosław Sadowski. – Należy jednak podkreślić, że wg danych NBP, wśród osób po 55 roku życia konto bankowe posiada jedynie 63%. Polacy z tej grupy wiekowej rozwijali swoją aktywność zawodową w czasach, gdy obrót gotówkowy stanowił sedno wszystkich rozliczeń indywidualnych. Przekonanie ich do obsługi konta i kart płatniczych stanowi zatem duże wyzwanie, zarówno dla banków, jak i doradców finansowych – dodaje ekspert.

Korzyści dla obu stron

Dla banków każda osoba korzystająca z nowych technologii to wymierny zysk: brak kosztów bezpośredniej obsługi czy zmniejszenie liczby placówek, które trzeba utrzymać. – To także dobra wiadomość dla klientów. Banki, konkurując ze sobą, przeznaczają coraz większą część tych oszczędności na atrakcyjne promocje. Dokładają starań, aby internetowe usługi były tanie, przejrzyste, ogólnodostępne i intuicyjne – mówi Michał Krajkowski, Dom Kredytowy Notus, ZFDF. – Bezpłatne prowadzenie konta, premiowane karty zakupowe czy darmowe przelewy i wypłaty z bankomatów, to tylko część udogodnień, jakimi banki kuszą klientów, także tych ze starszej grupy wiekowej – dodaje Krajkowski.

Specjaliści ze Związku Firm Doradztwa Finansowego podkreślają, by wraz z przełamywaniem nieufności wobec narzędzi on-line oraz nauki obsługi bankowości elektronicznej, zwiększać także świadomość w zakresie bezpieczeństwa oraz prawidłowych zachowań. – Pamiętajmy, aby chronić nasze hasła oraz upewnić się, czy połączenie ze stroną zostało zaszyfrowane. Przeglądarki najczęściej informują o tym za pomocą ikony kłódki. Zwróćmy też uwagę na otrzymywane maile. Oszuści upodabniają wygląd swoich wiadomości do oficjalnych komunikatów, prosząc zwykle o zmianę hasła. Tymczasem banki nigdy nie praktykują takich zachowań, dlatego tym bardziej należy zachować czujność – ostrzega Agnieszka Krupińska, Aspiro, ZFDF. – Powinniśmy także ograniczyć korzystanie z usług bankowych w miejscach publicznych. Dotyczy to zarówno logowania się z obcych komputerów, np. w kawiarenkach internetowych, jak i na własnym urządzeniu, za pomocą ogólnodostępnej sieci. Pozwoli to zapobiec przechwyceniu danych przez osoby trzecie – radzi Krupińska. Stosując się do tych kilku prostych zasad, można uniknąć nieprzyjemnych rozczarowań i wielu problemów.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Komentarze

  • 18:56:39, 08-04-2014 waloren

    Korzystam już z bankowości internetowej, a nawet kantorów internetowych i potwierdzam, że są dużo wygodniejsze i atrakcyjniejsze w użytkowaniu niż "zwykłe" banki w których trzeba stać w kolejce, nawet jak są numerki
  • 22:52:54, 10-04-2014 sylwia4012

    ja też odkąd sie nauczyłam to nie wyobrażam sobie innej formy bankowości. Ostatnio znalazłam http://www.moneynow.pl i korzystam z przekazów zagranicznych (siostra mieszka w Niemczech) i nawet kiedyś wzięłam pilną, niewielką pożyczkę.
  • 09:42:30, 23-06-2014 adka

    Seniorzy nie powinni bać się bankowości elektronicznej - to najzwyczajniej w świecie tańsza i szybsza forma płacenia rachunków.
  • 07:21:06, 28-06-2014 profesorek

    Z tego co się orientowałem to większość banków oferuje możliwość korzystania z e-usług. A jeżeli masz w tym banku konto bankowe - to już całkiem prosta sprawa. Ja ostatnio założyłem lokatę bankową w ten sposób. A jak wygląda sytuacja z oprocentowaniem dowiesz się klikając np na ten link http://www.comperia.pl/lokaty_bankowe
    Jak widzisz pojawiają się już takie z oprocentowaniem 5% w skali roku.
  • 22:48:45, 04-07-2014 Wandula

    Witam!Ja tez korzystam z bankowości elektronicznej,i uważam
    że dla seniora to jest nie tylko wygoda ale też zachowanie bezpieczeństwa i zdrowia.Każdą transakćje jaka by nie była można załatwić powoli w spokoju i kilka razy sprawdzić.Polecam.
  • 17:19:55, 22-07-2014 weronika1

    Uwaga
    na logowanie w iPKO BP:
    http://www.wprost.pl/ar/458921/Haker...yludzaja-dane/
  • 19:42:04, 22-07-2014 wuere'le

    Dziwię się, że ktoś daje się na to nabrać, przecież Bank PKO BP informuje wyraźnie, że nigdy niczego nie będą chcieli za pomocą maila.Ludzie są jednak naiwni.
  • 22:11:19, 22-07-2014 sellenhel

    Cytat:
    wuere'le
    Dziwię się, że ktoś daje się na to nabrać, przecież Bank PKO BP informuje wyraźnie, że nigdy niczego nie będą chcieli za pomocą maila.Ludzie są jednak naiwni.


    No właśnie naiwni


    Korzystam z bankowości internetowej już od
    kilku lat i nie wyobrażam sobie żeby tej wygodnej
    formy miało nie być .
    Przy płatności kartą też nie oddajemy nikomu
    swojej karty tylko sami wykonujemy wszystkie
    czynności.Przy logowaniu do banku wystarczy
    własne hasło ,operacje potwierdza się hasłem
    sms lub jak w przypadku PKO BP są karty zdrapki
    do potwierdzenia .
    ... zobacz więcej
  • 16:50:49, 31-10-2014 liwia09

    Mam konto w Bank Smart. To pierwszy całkowicie mobilny bank. Smart konto oraz karta są bezpłatne i nie ponoszę żadnych kosztów utrzymania i obsługi konta. Do tego fajna mobilna aplikacja głosowa na smartfona pozwalająca korzystać z konta praktycznie w każdym miejscu. Słowem daję radę i jest to wygodne.
  • 07:25:43, 02-11-2014 Włodek48

    Jestem posiadaczem konta w Banku Pocztowym,polecam -wszystko za darmo a pieniądze można pobrać i nadać na każdej poczcie.Proste.!!

Strony : 1 2 nastepna »

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Akademia Pełni Życia
  • Kobiety.net.pl
  • Kosciol.pl
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Oferty pracy