Strona głównaFinanseBank dzwoni z ofertą: zachowaj ostrożność

Bank dzwoni z ofertą: zachowaj ostrożność

Chyba każdemu klientowi banku zdarzyło się odebrać telefon od konsultanta proponującego nowe produkty czy specjalne oferty. Mimo że takie rozmowy bywają męczące, czasami warto dokładniej zapoznać się z propozycjami, bowiem mogą okazać się dla nas korzystne. Aby jednak ustrzec się przed ewentualnymi oszustami, powinniśmy pamiętać o zasadach bezpieczeństwa, których należy przestrzegać. Eksperci Expandera podpowiadają, na co zwrócić uwagę, o co warto zapytać konsultanta oraz co powinno wzbudzić naszą czujność.
Bezpieczeństwo jest najważniejsze

Gdy przedstawiciele banków kontaktują się z nami poza placówką bankową lub serwisem transakcyjnym, powinniśmy pamiętać o kwestiach bezpieczeństwa. Dotyczy to zwłaszcza rozmów telefonicznych czy kontaktu internetowego, kiedy nie wiemy, kto znajduje się po drugiej stronie linii. Wiarygodny konsultant najpierw się przedstawi, przypomni o tym, że rozmowa jest nagrywana oraz że przysługuje nam możliwość potwierdzenia tożsamości osoby, z którą rozmawiamy. Jeśli skorzystamy z tej opcji, warto połączyć się z infolinią naszego banku, a nie np. numerem podanym przez naszego rozmówcę. Jeśli bowiem mamy do czynienia z , dany może należeć do jego wspólnika, którego zadaniem będzie uwiarygodnienie prowadzonej rozmowy.

Uwaga na przekazywane dane

Warto także pamiętać, że bez względu na powód, dla jakiego przedstawiciel kontaktuje się z nami, w trakcie rozmowy w żadnym przypadku nie powinniśmy podawać haseł dostępu czy kodów jednorazowych niezbędnych do realizacji transakcji, które przysyłane są np. w formie smsa.

– Tej zasady powinniśmy przestrzegać zarówno w przypadku kontaktu telefonicznego, jak i elektronicznego, np. w formie mailowej – mówi Jarosław Sadowski, ekspert Expandera. – Danych nie należy podawać nawet jeśli konsultant przekonuje, że dzwoni w bardzo ważnej sprawie. W takiej sytuacji najlepiej zaproponować, że jeśli konieczna jest weryfikacja to samodzielnie zadzwonimy do banku, tam ją przeprowadzimy i dopiero wtedy niech pracownik infolinii przekaże nam tą ważną informację.
 
Strony : 1 2

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Umierać po ludzku
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Kosciol.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Oferty pracy